Przekręt w ASO Skody-nowy soft do LPG - dotrysk benzyny!!!

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • krivak
    Drive
    • 2012
    • 77

    Zamieszczone przez Maicroft
    To nie za maly silnik, czy za duze auto, tylko zle dobrane komponenty -> czyt. tniemy koszty
    Tutaj opinie jak wiadomo są podzielone. Sama instalacja chyba taka zła znowu nie jest. Mimo wszystko przy zasilaniu tylko benzyną 1,6 MPi w O2 demonem prędkości nie jest. Uczy raczej pokory i cierpliwości - zwłaszcza jeśli osiołka dość mocno obładujesz. Gdy już się rozpędzi - nawet mocno załadowany to prędkość jest w stanie utrzymać ;-)

    Komentarz

    • Maicroft
      Moderator
      S_OCP MemberModeratorr
      • 2004
      • 25757
      • Audi

      Ale jak gazu brakuje pod pelnym obciazeniem, to oznacze ze jest slabo z wydajnoscia cisnieniowa reduktora.
      Spritmonitor.de

      Komentarz

      • oldbrother
        Classic
        • 2013
        • 33

        Re: dotrysk gazu - odpowiedź Skoda

        Zamieszczone przez sotdi
        Tak przy okazji w ostatnim numerze auto świat poradnik jest poruszony temat dotrysku gazu w 1.6 mpi. Skoda potwierdza ten fakt i broni się że dotrysk zestrojono tak by umożliwić normalną eksploatację (czyżby 4,2 krpm to licznikowe 140 km/h?). Takie stwierdzenie może sugerować że ustawienia dotrysku to "polityka" a nie rzeczywiste potrzeby silnika. Dodatkowo jak dla mnie (tzn nie dla mnie bo mam tdi ;-) ) ale niepokojące jest stwierdzenie wskazujące na problem zbyt wysokiej temperatury przy dużych obciążeniach silnika. Czyli poniekąd Skoda wskazuje na problemy z głowicami a nie wtryskiwacze...
        Właśnie nabyłem czerwcowy numer Poradnika Auto Świata - widzę że ta wiadomość od "czytelnika" jest w 90% z mojego "donosu" do nich :-) Nieco uładzona, trochę okrojona, trochę skorygowana ale to tekst z mojego maila do nich :lol:
        Pierwszy raz napisałem do gazety i widzę swoje słowa w branżowym poradniku... To nieco ambiwalentne odczucie - niby fajnie że się zainteresowali tematem ale tak naprawdę odpowiedź niczego nie wnosi. Skoda ich zbyła tą samą gadką jak już wielokrotnie przytaczane odpowiedzi z SAP-u na tym wątku w związku z pytaniami oburzonych użytkowników ("ekonomika oraz troska o niezawodność instalacji i zadowolenie klienta")
        Jak to się ma do pierwotnych reklam o ich wspaniałych Skodach na LPG - nic nie wspominali o tym że to tak na prawdę pseudoekonomiczna instalacja LPG. Wiele osób nie kupiłoby Skody (w tym i ja) gdyby wiedziało jak się ich później w konia zrobi. W ramach rekompensaty powinni chociaż wykonać jakiś gest marketingowy poczuwając się choć trochę do tego że tak naprawdę to oszukali swoich klientów - nie wiem np. najbliższy przegląd okresowy gratis lub jakiś konkretny voucher na zakup ich akcesorii...
        Ja podziękuję im przy wyborze następnego auta jakie będę kupował oraz reklamą wśród znajomych którzy będą zastanawiać się nad kupnem nowego samochodu. Smród po takich praktykach traktowania i oszukiwania klientów będzie się za nimi dłuuuugo ciągnął...

        Komentarz

        • filip_auto
          Ambiente
          • 2011
          • 164

          Jak tylko skończą się octavie II 1.6 i fabie i roomstery 1.4 to nie ma co liczyć na wielką sprzedaż skody. Silniki TSI nie bardzo nadają się do gazu żeby przynosiły oszczędności a i ich awaryjność też odstrasza ludzi podobnie z silnikami TDI

          Komentarz

          • mruf
            Classic
            • 2013
            • 4

            Zamieszczone przez krivak
            Kilka postów wcześniej pisałem właśnie, że udało mi się takowego odwiedzić - zrobiony test drogowy i kalibracja w trakcie jazdy.
            Mógłbyś dać namiary na tego gazownika?

            Zamieszczone przez krivak
            Nie wiem jakie mogą być konsekwencję jeżdżenia wyłącznie na gazie w przypadku bądź co bądź ciężkiego auta i za małego silnika. W wersji TOUR jak widać są pewne oszczędności jak plastelinowe sprężyny z tyłu na przykład. Kto wie jakiej jakości są pozostałe elementy jak aktualne bloki silnika... Ja nie potrafię tego określić...
            Tematem sprężyn chce się zająć w przyszłym miesiącu, chociaż nie sadze, że bym miał duże szanse - auto jest już grubo po przejechaniu 10tys km.
            Inna cześć o niesamowitej jakości to kawałek filcu (?) który przykrywa filtr kabinowy, śmiać mi się chciało jak to zobaczyłem. Próbuje tłumaczyć to sobie, że to był duży samochód w cenie mniejszego, wiec na czymś musieli oszczędzić.

            @oldbrother: jestem pewien, że smród żaden nie będzie się ciągnąc, słupki sprzedaży nie spadną z tego powodu, a 90% użytkowników nawet nie zauważy zmiany w spalaniu. W tym momencie chciałbym tylko dowiedzieć się który z elementów jest za słaby: reduktor/wtryskiwacze/głowica.

            Komentarz

            • krivak
              Drive
              • 2012
              • 77

              W dzisiejszym Auto Świecie pojawia się artykuł o Oplu Astrze 1,4 T LPGTEC. Pierwsze słowa artykułu to : "Jazda samochodem z fabrycznie (a nie u dilera) zamontowaną instalacją LPG to sama przyjemność".

              Czyżby pili do przygód Skody, którą niedawno jeden z kolegów opisywał redakcji ? ;-)

              Komentarz

              • oldbrother
                Classic
                • 2013
                • 33

                Zamieszczone przez mruf
                @oldbrother: jestem pewien, że smród żaden nie będzie się ciągnąc, słupki sprzedaży nie spadną z tego powodu, a 90% użytkowników nawet nie zauważy zmiany w spalaniu. W tym momencie chciałbym tylko dowiedzieć się który z elementów jest za słaby: reduktor/wtryskiwacze/głowica.
                Nie wiem jak się ma obecnie sprzedaż Skody ale procentowo rok do roku to raczej są na minusie... Te ich nowe Skody jakoś nie podbijają rynku - tych Rapidów, CityGo, Octavek III nie mówiąc o Yeti czy Roomsterach które są już dość długo jakoś tabunami na drogach nie widać...
                Sprzedaż im ciągnęły przez lata przede wszystkim Fabie i Octavki. O ile Fabia czy SuperB jest chyba jeszcze najlepszym wyborem w relacji jakości do ceny to już nowa Octavka po doposażeniu w miarę normalnym to już wydatek 70/80 tysi - to conajmniej o dychę za dużo żeby być u nas hitem sprzedaży!!! W dodatku nie ma już 1.6 MPI który dał się jako tako gazować - pozostałe benzyniaki są albo herlawe albo/i kłopotliwe w użytkowaniu/awaryjne (1.2, 1.4 TSI) a przy tym nie aż tak ekonomiczne jak pokazuje producent w tabelce. Silnik 1.6 TDI jest w miarę fajny ale cholernie drogi i w porównaniu do konkurencji (np.KIA) o wiele słabszy... Nadzieja w Octavce III kombi (floty) ale jak pokazali w porównaniu niedawnego Auto Świata (z 17.06) w wersji 1.6 TDI przegrała z Kią Cee'd kombi - głównie przez słabszy i bardziej paliwożerny silnik (105 KM vs. 128KM), ceną (82.4 tys.PLN vs. 74,5 tys.PLN), oraz czasami przeglądów i gwarancją (2 lata vs. 7 lat) Wytknięto jej też mankamenty w komforcie resorowania (twarde, trzęsące pasażerów), pewność prowadzenie (z tyłu belka skrętna), 5-cio biegowa skrzynia biegów, słabe wyposażenie podstawowe. Tak więc nie jest Octavka III aż taka rewelacyjna - za wszystko każą sobie słono dopłacać (nawet za koło zapasowe czy zapalniczkę) Aż dziw że na wyposażeniu jest podnośnik, trójkąt i gaśnica... :?
                P.S.
                Sorry - zapomniałem jeszcze że skrobaczkę do szyb we wlewie paliwa dają gratis... Amazing... :wink:

                Komentarz

                • tomekb1
                  Rider
                  • 2013
                  • 352

                  Zamieszczone przez filip_auto
                  Jak tylko skończą się octavie II 1.6 i fabie i roomstery 1.4 to nie ma co liczyć na wielką sprzedaż skody. Silniki TSI nie bardzo nadają się do gazu żeby przynosiły oszczędności a i ich awaryjność też odstrasza ludzi podobnie z silnikami TDI
                  Taa. Już widzę rzesze zawiedzionych klientów, wracających do domu z niczym, bo nie starczyło dla nich samochodów z silnikami mpi. Jakże zazdrościć będą szczęśliwcom , którym udało się kupić ostatnie sztuki.
                  Skoda powinna pewnie pozbyć się całej rzeszy konstruktorów, którzy brną w silniki turbodoładowane, a nie przewidzieli, ze społeczeństwo woli stare, niezawodne, nie psujące się itd.

                  Przepraszam za odejście od tematu, ale nie mogłem się powstrzymać.
                  Pozdrawiam
                  Tomek

                  Komentarz

                  • Waśka
                    Rider
                    • 2013
                    • 552
                    • Mitshibishi

                    VAG pozbyła się konstruktorów silników prostych, niewymyślnych i niezawodnych bo co by robili konstruktorzy części zamiennych?
                    a normalni ludzie dziwią się jak można mieć silnik 2.0 i tylko 115KM.
                    Była 01 2.0 AQY + LPG, jest Focus Mk2 1,6 + LPG

                    Komentarz

                    • perfex
                      L&K
                      • 2005
                      • 1117

                      Zamieszczone przez Waśka
                      VAG pozbyła się konstruktorów silników prostych, niewymyślnych i niezawodnych bo co by robili konstruktorzy części zamiennych?
                      a normalni ludzie dziwią się jak można mieć silnik 2.0 i tylko 115KM.
                      To nie koncepcja VAGa tylko ekologów wymuszających coraz ostrzejsze normy emisji. Za kilka lata Żaden producent nie będzie miał w ofercie prostych silników wolnossących. Takie życie.
                      Pozdrawiam
                      perfex

                      Octavia HTP

                      Komentarz

                      • Waśka
                        Rider
                        • 2013
                        • 552
                        • Mitshibishi

                        innymi słowy doładowany 1,8T 150KM jest "czytszy" niż 2.0 115KM?
                        Była 01 2.0 AQY + LPG, jest Focus Mk2 1,6 + LPG

                        Komentarz

                        • krivak
                          Drive
                          • 2012
                          • 77

                          Zamieszczone przez Waśka
                          innymi słowy doładowany 1,8T 150KM jest "czytszy" niż 2.0 115KM?
                          Na to wygląda - bowiem turbo tłoczy więcej powietrza i proces spalania jest dokładniejszy... :-P

                          Komentarz

                          • marcin91860
                            Drive
                            • 2012
                            • 47

                            Witam,
                            po zmianie mapy w ASO przejechałem około 1800 km w cyklu mieszanym miasto, trasa, autostrada. Specjalnie przed przeglądem nalałem pod korek benzyny a wczoraj dolałem 2,8l. czyli wygląda jak by dotrysk nie był specjalnie kosztowny. Fakt , że nie jeździłem załadowanym autem.
                            Ktoś ma podobne doświadczenia :?:

                            Komentarz

                            • bishop
                              L&K
                              • 2012
                              • 1430

                              Koledzy z nowym softem /przejście na pb/, czy powyżej 4tyś/obr słychać zawór na butli, ze otwiera lub zamyka? bo to że kontrolka nie pokazuje wtedy jazdy na pb wiemy.

                              Komentarz

                              • obrus
                                Elegance
                                • 2011
                                • 783
                                • Octavia II (1Z3)
                                • BSE 1.6 MPI 102 KM

                                Przy takim hałasie raczej nic nie usłyszysz.

                                Komentarz

                                • bishop
                                  L&K
                                  • 2012
                                  • 1430

                                  Połóż tylną kanapę, zdejmij podłogę z bagaznika , usłyszył jakby strzał z wiatrówki, ...chyba ze ktoś ma 100% utraty słuchu :szeroki_usmiech, tak jest przy ok2tyś , ale chcę wiedzieć czy jak schodzi z 4tyś, czyli na nowym sofcie szedł na pb i wraca na lpg, tez to słychać.

                                  Komentarz

                                  • mruf
                                    Classic
                                    • 2013
                                    • 4

                                    marcin91860 : ja mam podobne doświadczenia, przejechałem około 2,5tyś km po zmianie softu a wskaźnik benzyny opadł nieznacznie. Tylko, że teraz średnio przejeżdżam o jakieś 20km mniej na jednym tankowaniu, oraz samochód jest strasznie mułowaty. Dużo bardziej muszę cisnąć gaz. Jak będę miał chwile to poszukam ogarniętego gazownika co mi poprawi mapy.
                                    Jeśli chodzi o zawór to tak jak było to już napisane nic nie słychać.

                                    Komentarz

                                    • byq
                                      Ambiente
                                      • 2012
                                      • 171

                                      Przeciez to czy gaz jest podawany czy nie podczas jazdy nie jest realizowane przez wielozawór god's sake

                                      Macie wtryskiwacze gazowe oraz elektrozawór na reduktorze. Dlatego tez nie sygnalizuje przejscia na benzyne.
                                      Inline 5 cylinders

                                      Komentarz

                                      • marcin91860
                                        Drive
                                        • 2012
                                        • 47

                                        mruf : Fakt z tym spalaniem gazu - trochę więcej bierze. Ja teraz trochę pojeździłem na benzynie bo podglądnąłem w komputerze że ma długoterminowe korekty na minus. Czyli jak rozumiem na gazie "przyzwyczaił" się do bogatszej mieszanki.Pewnie mapa do poprawki :!:

                                        Komentarz

                                        • piotrek_os
                                          RS
                                          S_OCP Member
                                          • 2006
                                          • 8160
                                          • Octavia II (1Z3)
                                          • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                                          Zamieszczone przez krivak
                                          W dzisiejszym Auto Świecie pojawia się artykuł o Oplu Astrze 1,4 T LPGTEC. Pierwsze słowa artykułu to : "Jazda samochodem z fabrycznie (a nie u dilera) zamontowaną instalacją LPG to sama przyjemność".
                                          2-mce temu jeździłem takiem autkiem i w/g mnie bardzo fajny silniczek.

                                          Odnośnie wtryskiwaczy w 0II - dzis jak tankowałem podjechała 0II z lpg - wręcz myślałem, ze to tdi - tak było słychać wtryski :diabelski_usmiech
                                          Moja 0II http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=78994

                                          Komentarz

                                          • Maicroft
                                            Moderator
                                            S_OCP MemberModeratorr
                                            • 2004
                                            • 25757
                                            • Audi

                                            Zamieszczone przez byq
                                            Macie wtryskiwacze gazowe oraz elektrozawór na reduktorze.
                                            Tyle, ze ten jest podlaczony rownolegle z tym w bagazniku. Wiec jak jeden blokuje doplyw gazu, to ten drugi tez :twisted:
                                            Spritmonitor.de

                                            Komentarz

                                            • leonn
                                              RS
                                              • 2011
                                              • 2727
                                              • BSE 1.6 MPI 102 KM

                                              Zamieszczone przez The_playa
                                              Jedyna podpadająca funkcja to "Automatyczny udział benzyny przy wysokiej....", ktoś w aucie przed 2012 ma to zaptaszkowane??
                                              Odgrzeje stare pytania kolegi The_playa i marcin91860.


                                              Ja mam instalację LR montowana przez ASO we wrześniu 2011r. dzisiaj posiedziałem w garażu z kompem i tą opcje (automatycznego udziału benzyny przy wysokiej prędkości obrotowej) mam zaznaczona. Przy jeździe do 4500obr/min (bo więcej na lpg nie jeżdżę) nie bierze u mnie benzyny.

                                              Więc jak mamy zaznaczoną opcję Enable Split fuel to moim zdaniem mamy włączony dotrysk Pb 7% powyżej 3200obr/min i całkowite przejście na Pb pry 4600obr/min.

                                              Dla porównania sercan marcin91860 i mój
                                              Załączone pliki

                                              Komentarz

                                              • PrzemekS2
                                                Drive
                                                • 2011
                                                • 76

                                                Kolego jak masz program którym można pobawic się w naszych instalkach LPG to podaj gdzie go kupiłeś i ile kosztował ? Też sobie chce kupic żeby wiedziec co się dzieje w moich ustawieniach.

                                                Komentarz

                                                • bishop
                                                  L&K
                                                  • 2012
                                                  • 1430

                                                  Tytułowy przekręt kończy się , przynajmniej mnie nie przekręcili :twisted: , przegląd w aso na15tyś/rok , wgranie nowego softu , ale bez zaznaczenia opcji "dotrysku pb"

                                                  Komentarz

                                                  • leonn
                                                    RS
                                                    • 2011
                                                    • 2727
                                                    • BSE 1.6 MPI 102 KM

                                                    PrzemekS2, program jest darmowy musisz tylko kupić sobie kabel z przejściówką.

                                                    Komentarz

                                                    Pracuję...